کنفرانس مدیریت فرایند

چرا مدرسه مدیریت فرایند در سومین کنفرانس مدیریت فرایند شرکت نکرد و نخواهد کرد؟

در این نوشته قصد داریم در مورد دلایل عدم مشارکت مدرسه مدیریت فرایند در کنفرانس سوم مدیریت فرایند توضیحاتی ارائه نماییم.

همانطورکه احتمالا می دانید، کنفرانس اول و دوم مدیریت فرایند با محوریت مدرسه مدریت فرایند و برخی برندهای دیگر طی سال های 1401 و 1402 برگزار شد.

به تصاویر پایین دقت کنید. نقش مدرسه مدیریت فرایند در برگزاری کنفرانس مدیریت فرایند اول و کنفرانس مدیریت فرایند دوم کاملا مشخص است.

 

کنفرانس مدیریت فرایند

 

کنفرانس مدیریت فرایند

توسعه راهکار جهان مدیری

کنفرانس مدیریت فرایند

 

کنفرانس چهارم مدیریت فرایند

 

کنفرانس مدیریت فرایند

 

کنفرانس مدیریت فرایند

 

 

حال دلایل عدم مشارکت مدرسه مدیریت فرایند در کنفرانس مدیریت فرایند چیست؟

علاوه بر مسائل حقوقی و تفکیک شخصیتی مدرسه مدیریت فرایند و سایر برندهای وابسته، دلایل فنی نیز نسبت به این عدم مشارکت بسیار تاثیرگذار بودند. در این مطلب برخی از این دلایل را ارائه کرده ایم.

  • کنفرانس مدیریت فرایند اول خیلی خوب بود
  • کنفرانس مدیریت فرایند دوم خوب بود
  • ولی تشخیص ما این بود که بار سوم در یک لوپ تکرار خواهیم افتاد

 

تشخیص و تحلیل ما این بود که کنفرانس سوم مدیریت فرایند در یک لوپ تکرار خواهد افتاد و قطعا رضایت شرکت کنندگان را به همراه نخواهد داشت. همانطور که کنفرانس اول مدیریت فرایند با یک وضعیت خیلی خوب برگزار شد، کنفرانس دوم نسبت به کنفرانس اول افت داشت ولی در سطحی بود که شرکت کنندگان ناراضی نشوند. اما پیش بینی میکردیم کنفرانس سوم منجر به نارضایتی خواهد شد و عملاً تکرار کنفرانس اول و دوم خواهد بود.

جالب است این موضوع توسط تعدادی از شرکت کنندگان که در هر دو کنفرانس شرکت کرده بودند نیز به ما بیان شد.

البته کنفرانس مدیریت فرایند اول و دوم سازو کارهای کنفرانس واقعی را نداشت. چون زمان و انرژی کافی را طلب می کرد و هیچ حمایت بالادستی نیز وجود نداشت البته قطعاً برای اولین رویداد بزرگ مدیریت فرایند خوب بود.

 

یکی از فکت های اثبات این مدعا، پستی است که توسط یکی از سخنرانان کنفرانس مدیریت فرایند که در تمام ادوارد این کنفرانس حضور داشته است، در لینکدین منتشر کرده است. این پست بعد از سخنرانی ایشان در کنفرانس سوم که بدون حضور مدرسه مدیریت فرایند منتشر شده است.

 

“امسال هم مانند سال گذشته برای سخنرانی در کنفرانس مدیریت فرآیند دعوت شدم. در سال گذشته تجربه اجرای فرآیندکاوی در یکی از شرکت های فولادی را گفتم که در واقع ارائه نقشه راه فرآیندکاوی و چالش های آن در عمل بود. امسال اما در قالب مطالعه موردی فرآیندکاوی در یک شرکت پتروشیمی یک رویکرد جدید برای بررسی زمان انتظار در فرآیند ارائه کردم.

 

با این وجود از نظر بنده عملکرد کنفرانس مدیریت فرآیند برای پیشرفت نیاز به تغییر داشته و با چالش هایی مواجه است در این مطلب قصد دارم دیدگاه خودم در مورد مشکلات و راهکارهایی را جهت بهبود آن بیان کنم.

  • تعدادی از سخنرانی ها و کارگاه ها موضوعات قدیمی و ساده مربوط به سال ها پیش است. در حالی که از نظر من نوآوری، بینش و تجربیات ارزشمند سال گذشته متخصصان مدیریت فرآیند است که باید محدوده و تم اصلی کنفرانس را تشکیل دهد.

 

  • دراین کنفرانس به مرز دانش در حوزه مدیریت فرآیند در کنفرانس های جهانی حتی نزدیک هم نیستیم و روند رو به جلویی در این موضوع نمی بینم پیشنهادم این است یک تیم داوری محتوای ارائه ها را ریزبینانه تر بررسی کنند.

 

  • مکانیزم هایی برای درگیر کردن مخاطب، برانگیختن و تعامل با شرکت کنندگان ایجاد شود. در کنفرانس های مشابه ورکشاپ ها رویدادهای مختلف اجتماعی وجود دارد و مخاطبین غیر از شنیدن کارهای دیگر نیز انجام می دهند!

 

  • مکانیزمی برای تحریک علاقمندان برای کار روی این حوزه و پیشبرد دانش مثل جایزه بهترین مطالعه موردی در صنایع مختلف، بهترین مقاله بهترین پژوهش و … ایجاد گردد تا سال بعد منتظر دستاوردهای جذابتری در این حوزه باشیم.

 

به صورت کلی مشکلات برگزاری کنفرانس کم نیست. البته برگزاری آن نیز به سادگی میسر نیست شروع کنفرانس اتفاق فرخنده ای بود اما ادامه دادن آن نیازمند بازنگری و بهبود آن است.

 

البته گفتنی است با توجه به اینکه برند کنفرانس مدیریت فرایند به مدرسه مدیریت فرایند هم تعلق داشت و به دلیل تفکیک برندها، قرار بر این بود که کنفرانس مدیریت فرایند بنا به جمیع عوامل ادامه پیدا نکند ولی ….

 

اخباراخبار کنفرانس

اولین کنفرانس مدیریت فرایندتوسعه راهکار جهان مدیریچهارمین کنفرانس مدیریت فراینددومین کنفرانس مدیریت فرایندسومین کنفرانس مدیریت فرایندکنفرانس مدیریت فرایندمدرسه مدیریت فرایندمدیریت فرایند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره پیام دهید.